keskiviikko 4. tammikuuta 2017

Hurt.

Olen ärtyinen. Aivan uudella tavalla. Luulen, että tämä on sellaista vanhan ihmisen tasaista ärtyisyyttä, joka alkaa puskea pintaan näinä pimeinä päivinä, pitkähkön flunssan jälkeen. Ehkä se oli influenssa.

Olen ollut samalla tapaa fyysisesti ärtynyt ennenkin, mutta silloin siihen liittyi pientä kauhua, ja se ei ollut tasaista. Muistan oikein ajatelleeni, että olen vanhentunut, kipeä, kankea, näen ja kuulen huonosti. Ihan kuin olisin sellainen vanhuspuku päällä ja kaikki olisi kamalan vaikeaa. Nyt nämä oireet eivät enää yllätä, joten kauhua ei ole, vain särkyä, kankeutta, vaikeutta, väsymystä ja sitä ärtymystä.

Flunssan, liikkumattomuuden ja liukkauden (oletan) takia minulla on jo viikon verran jumittanut lonkankoukistajat, pakarat ja yläreidet. Jatkuva jomotus ja kinnaus. Ja kyllä, olen venytellyt, lukemattomilla eri tavoilla. Hieronut. Syönyt lihasrelaksantteja. Tämä on helpottamassa, mutta hitaasti. Vähemmästäkin ärtyy.

Minulla on pitkästä aikaa auto käytössä. Hetken. Ajelin eilen ristiin rastiin. Ajellessa ajatus liikkuu eri lailla. Mietin kauhuissani, että tällaisiako talveni ovat tästä lähtien aina. Että joudun pidättämään henkeä ja sukeltamaan pitkään, ennen kuin taas voin sukeltaa valoon ja hengittää.

Olen ärtynyt erityisesti Valssimieheen, ihan vain, koska hän on olemassa. En usko, että hän on sitä ansainnut (voi ollakin, mutten vielä tiedä, koska en tunne häntä niin hyvin), enkä ole varma, huomaako hän edes ärtymystäni, koska enhän minä sitä tietenkään avoimesti näytä (koska en tunne häntä vielä niin hyvin). Mutta voin taata olevani vähemmän hurmaava kuin joskus toisina aikoina. Ajatuksena tuo masentaa minua, että olen vanha, ärtynyt, ja epähurmaava. Juuri nyt ei tee mieli tutustua lisää, koska silloinhan hän tutustuisi tähän ärtyiseen puoleen minusta.

Olen myös hyvin väsynyt. Se on varmaan vielä flunssan jäänteitä, ettei jaksaisi kävellä portaita tai täyttää tiskikonetta. Täytin silti. Nukuttaa paljon. Sunnnuntaina nukuin ensin yhteentoista, sitten kolmesta kahdeksaan, ja sitten menin nukkumana vähän kymmenen jälkeen.

Olin minä tässä välissä yhden päivän pirteäkin. Iloinen. Se oli hienosti juurikin uudenvuodenaatto, ja minulla oli kevyt ja hauska olo.

Kun katson videoita youtubesta, minulle aina mainostetaan tuotetta, jolla voi maksimoida raskaaksi tulemisen mahdollisuuden. Hah - internet ei selvästikään tiedä minusta kaikkea.








Ei kommentteja:

Lähetä kommentti