maanantai 19. lokakuuta 2015

Vuori-ilmaa pulloon laittaa voin tietenkin.

Minulla on tylsää. Ensimmäistä kertaa vuoteen, yli vuoteen, luulisin. Juuri nyt ehdin viettää pari tuntia tylsää, ennen kuin menen nukkumaan. Jos siis en keksi jotain kiehtovaa ennen sitä.

Tylsyys johtuu siitä, että olen pari päivää saanut olla. Saanut asioita järjestykseen. Saanut käytyä salilla, niin että vatsalihakset ovat vähän kipeät. Saanut nukuttua, ja pestyä pyykkiä ja ruokittua Kaunomieltä perunoilla ja lihalla ja kanalla. Nyt en ole enää kaikkea tuota vailla, vaan saturaatiopiste on saavutettu.

Tylsyys johtuu paljolti siitä, että Diiva on poissa. Vielä monta päivää. Hän on ollut jotenkin etäällä jo monta viikkoa, osittain varmaan siksi, että Vaihto-Oppilas oli meillä, ja Diiva käyttäytyi hyvin fiksusti sopuisasti ja kypsästi tuon ajan. Ei kiukutellut, mököttänyt, jäkättänyt, vaan oli oikein miellyttävä. Tällä kokemuksella, minkä olen hänen persoonastaan vuosien varrella kerännyt, tunnistan kyllä, että se on todellakin hän, koska hän on todellakin kovin miellyttävä henkilö, mutta se ei ole ollut hän ihan kokonaan. Diivan temperamantin skaala on laaja, ja nyt ollaan pysytelty pitkän aikaa asteikon yläpäässä. Eli olen nähnyt hänestä vain puolet jo monta viikkoa. Ja sitten hän lähtee vielä kokonaan pois, päiviksi, ja minun on ikävä kaikkia niitä puolia.

Ehkä juuri siksi, että on ollut niin miellyttävää, olen saavuttanut henkisen saturaatiopisteen, ja nyt minulla ehtii olla tylsää ensimmäistä kertaa ainakin yli vuoteen.

Kaunomielikin on poissa parina päivänä, ja saattaa olla, että tulen tällä viikolla töistä kotiin, eikä minua ole vastassa kukaan. Minua vähän pelottaa etukäteen. Entä jos ne oikeasti joku päivä muuttavat pois? Entä jos minulla on kohta tylsää useammin kuin kerran kahdessa vuodessa?

Joko kuulitte tämän: https://youtu.be/icCIkh-FL8A? Vähän erilainen, mutta hyvin tunnistettava. Hyvin paljon asioita yhdessä laulussa. En tiedä onko se varsinaisesti biisinä hyvä, aika näyttänee, mutta jotenkin tuli hellyyttävä olo kun kuuli tuon. Että tuommoisen tekivät, isot miehet.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti