perjantai 17. tammikuuta 2020

Älä elä vaisusti.

Olen katsonut Ensitreffit alttarilla -ohjelman Suomen tuotantokaudet läpi varmaankin keskimäärin 2,6 kertaa. Lisäksi Tanskan, Brittien, Ruotsin, Australian ja jenkkiversioista ne jotka olen saanut käsiini. Nyt sitten, lasten aikuistuttua, on tullut aika toteuttaa itseään ja unelmiaan. Määrätietoisesti heittäydyin poukkoilemaan oudosta tilanteesta toiseen ja olen nyt löytänyt itseni jokseenkin tällaista ohjelmaformaattia vastaavasta tilanteesta, yhdistettynä 1800-luvulla tapahtuneeseen kotikasvatukseeni harmonisen pahaenteisesti resonoivaan Maajussille morsiameen.

Olin kaino ja soveliaan epäluuloinen. Sitten hän kysyi "haluatko pelata kanssani vuoden -85 Trivial Pursuitia". Polveni vetelöityivät. Voitin sen erän, tottakai, ja seuraavankin, koska osasin ihan vain arvata mitkä olivat YK:n turvallisuusneuvoston vakituiset jäsenet vuonna -85. Olin siis jatkossa. Tästä riemastuneina emme keksineet tehdä muutakaan kuin varasimme tottakai yhteisen lyhykäisen reissun yli kuukauden päähän. Minkä jälkeen kului pari päivää ja löysin itseni työpäivän aamuna, silmänrajaussivellin kädessä täristen tuijottamassa kampauspöytäni peiliin silmät lautasina järkytyksestä. Mitä helvettiä olen mennyt tekemään? Tämän jälkeen ryhdistäydyin, totesin peilikuvalleni, että höpö höpö älä yritäkään väittää ettet ole saanut juuri mitä haluat/tarvitset/ansaitset ja piirtelin itselleni muikeat siipirajaukset.

Tämä on ollut erinomaisen miellyttävä asioiden käänne. Opin hänestä koko ajan asioita jotka vaikuttavat polvieni luotettavuuteen kannattelevina elementteinä. Jos minulle selviää, että hän on joskus aiemmin osallistunut Temptation Islandiin tai muuhun naimisiinmeno-ohjelmaan, yritän suhtautua asiaan sopivalla mielentyyneydellä. Meillä kaikillahan on menneisyytemme. Yritän kovasti olla sössimättä tätä.

Pääni on kuitenkin ollut hieman ylikierroksilla. Unohtelen asioita. Rautakapselini loppuivat, mikä saattaa myös vaikuttaa asioihin, kuten atopiaani, yleiseen mielialaani, liikkumisjaksamiseeni sekä muistiini. Ostin lisää kapseleita.

Päässäni on soinut tämä, hyvin lujaa, monta päivää:




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti