lauantai 14. joulukuuta 2013

Likainen mielikuvitus.

Saleilu alkaa näkyä. Sen vaikutukset ryhtiini, vatsaani ja kannikoihini ovat ehkä vielä vasta viitteellisiä, jopa kuvitteellisia, mutta yhden selvän muutoksen olen huomannut. Olkavarteni, jotka tähän asti ovat olleet rehevät, laveat, kimmoisat kuin pullataikina, ja asettuneet Tarzan-asennossa levollisesti roikkumaan loivaan kaareen varsinaisen linjan alapuolelle, ovat nyt erilaiset. Niistä on ikään kuin erottumassa kaksi erilaista massaa. On se edelleenkin maatalon emäntämäisen turvallisen leveä osa, josta ei erityisemmin kohoa mitään kumpareita tai herneitä, ja sitten, tämän linjan alapuolella velttohan hetkottava ontompi osa. Se fläpättää, ja erotan sen pinnassa joitakin raskausarpien jäänteitä.

Olikohan tämä sittenkään yhtään hyvä juttu.

Olen nimittäin jo palkinnut itseäni mielikuvittelemalla kesää, sitä, miten vihdoinkin kehtaisin pitää hihattomia paitoja näyttämättä siltä, että asun asuntovaunussa, mutten omista autoa.

Nyt en ole niinkään varma, kannattaako tuotakaan amerikkalaista unelmaa toteuttaa.

Sen lisäksi törmäsin salilla työkaveriin. Niitä on kaikkialla.
Sen lisäksi hikoilen kamalasti. Luulen, että syy on ensisijaisesti paikallisen ilmastoinnin, joka on säädetty niin, että se luo valheellisen mielikuvan fyysisestä ahkeroinnista. Tai sitten peruskuntoni ei vain riitä säädylliseen saleiluun.

Aina kun nousen laitteesta, minua nolottaa se irtohien määrä. Ainoa paikka josta hikoilen vain kohtuudella, ovat kainaloni, koska käytän voimakasta antiperspiranttia. Hiki virtaa mm. selästä persuksiin asti. Hinkkaan sitten kauhuissani arsenkuviani penkeistä pyyhkeellä, ja pelkään näyttäväni todella epähygieniseltä. Eilen kokeilin lateraalista ongelmanratkaisua, ja asetin pyyhkeen alleni aina ennen istahtamista, ja se jos mikä tuntui oudolta. Mietin vallan kamalasti, mitä muut minusta ajattelevat. Olenko ehkä bakteerikammoinen? Jos olisin, minun pitäisi vaihtaa pyyhe joka laitteen kohdalla. Eli jos ne luulevat, että olen bakteerikammoinen, ne päättelevät myös, että olen myös tyhmä.

Oikeasti en ole bakteerikammoinen. Suhtaudun bakteereihin ystävällisen etäisesti, vähän kuin naapurissa asuvaan mielenterveyshäiriöiseen romaniin, joka ulkoilee moottorisahan kanssa. Ja minulla on hyvä vastustuskyky. Mutta ehkä mieluummin kuvittelisin, että muut luulisivat minun olevan bakteerikammoinen eikä esim. kärsivän hankalasta virtsankarkailusta. Tai muuten erityisen liukkaista ajokeleistä. Entä jos ottaisin mukaan pullon käsidesiä, ja voitelisin laitteet aina sillä ennen käyttöä, antaisiko se hyvän tekosyyn pyyhkeilylle?

Minua ei mitenkään kamalasti hirvitä edes se, että penkeillä olisi jo valmiiksi jonkun toisen hikeä. Totta kai niissä on. Ovenkahvoissa, hissien napeissa, kahviautomaateissa, kaikessa on vaikka minkälaista töhnää. Tässä on kyse ihan vain pelkästään siitä, mitä muut minusta kuvittelevat.





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti